BLOG

5 STRATEGII CARE SALVEAZA FICATUL

  1. Reduceti caloriile (in plus, incercati 2 zile pe saptamana fastingul !)
  2. Activitate fizica (de preferat mersul pe jos)
  3. Reduceti cantitate de alcool (in plus,incercati 2 luni /an abstinenta totala !)
  4. Dieta mediteraneana(legume verzi, ulei masline, vin rosu, etc)
  5. Evitati detoxifierea medicamentoasa a ficatului (hepatoprotectoare etc; nu au eficienta dovedita, iar unele pot face rau)

Dr Stefan Marinescu

Medic primar medicina interna

ECOGRAFIA MAMARA (ECOGRAFIA DE SAN)

Metoda imagistica de investigare a sanilor, cu ajutorul ultrasunetelor.

Noninvaziva, nedureroasa, neiradianta.

Poate diagnostica precoce cancerul mamar si adenopatiile(ganglionii mariti in aceasta afectiune).

Dureaza intre 15 si 20 de minute;

Poate fi efectuata si repetata la orice varsta;

Este indicata femeilor sub 40 de ani sau insarcinate.

Completeaza mamografia.

Dr Stefan Marinescu

Comp. eco generala si vasculara 


SFATURI MEDICALE DESPRE SCADEREA IN GREUTATE (I)

Atunci când vă doriți să scădeți în greutate, vă veți lovi de o gramadă de sfaturi, multe dintre ele fiind lipsite de dovezi. Cu toate acestea, există o serie de strategii care par să funcționeze și care se bazează pe niște studii științifice.

  1. Beți apă, în special înainte de mese

Consumul de apă poate intensifica metabolismul cu aproximativ 30% pe o perioadă de 1 oră-1 oră și jumătate, ajutându-vă în acest fel să ardeți câteva calorii în plus. Un studiu a demonstrat că ingestia unei jumătăți de litru de apă cu jumătate de oră înainte de masă i-a ajutat pe cei care țineau dietă să mănânce un număr mai mic de calorii și să piardă mai multe kilograme.

  1. Beți cafea, de preferat neagră

Cafeaua de calitate conține antioxidanți și poate avea numeroase beneficii asupra sănătății. Cofeina conținută în cafea poate intensifica metabolismul cu un procent cuprins între 3 si 11% și poate crește arderea grăsimilor cu până la 10-29%. Aceste beneficii se obțin cu o condiție: nu adăugați zahăr sau alte ingrediente cu un conținut bogat în calorii în cafeaua dumneavoastră.

  1. Beți ceai verde

Ceaiul verde (fie sub forma unei băuturi, fie sub formă de suplimente cu extract de ceai verde) conține cantități mici de cofeină, dar și o serie de antioxidanți, numiți catechine, care se pare că, alături de cofeină, stimulează arderea grasimilor.

  1. Spalați-vă pe dinți după cină

În acest fel veți mai puțin tentați de gustările de după masa de seară.

  1. Mâncați mai multe fibre

Fibrele pot crește senzația de sațietate și consumul lor vă poate ajuta să vă mențineți greutatea corporală.

  1. Mestecați mai încet

Creierul are nevoie de un timp pentru a înregistra faptul că ați mâncat suficient. Mestecatul pe îndelete vă poate ajuta să mâncați mai puține calorii și să crească producția unor hormoni corelați cu pierderea în greutate.

  1. Folosiți farfurii mai mici

Un truc ciudat, dar care pare de folos, persoanele care îl folosesc consumând mai puține calorii.

  1. Dormiți bine

Somnul pare a fi la fel de important, precum mâncatul sănătos și exercițiile fizice. Studiile au demonstrat că lipsa unui somn odihnitor sau prea puține ore de somn reprezintă unul dintre cei mai importanți factori de risc pentru obezitate, crescând riscul de apariție a acesteia cu 89% la copii și cu 55% la adulți.

  1. Mancați ouă la micul dejun

Consumul de ouă poate avea o mulțime de beneficii, printre care și faptul că vă ajută să scădeți în greutate. Înlocuirea unui mic dejun bazat pe cereale cu unul care conține ouă vă poate ajuta să mâncați mai puține calorii în următoarele 36 de ore și să pierdeți mai multe kilograme și mai multă grăsime. Dacă, din orice motive, nu puteți mânca ouă, le puteți înlocui cu alte surse de proteine de calitate.

  1. Gătiți cu ulei de cocos

Uleiul de cocos este foarte sănătos. Conține o serie de grăsimi speciale, numite trigliceride cu lanț mediu, care sunt metabolizate într-un mod diferit față de alte grasimi. S-a demonstrat faptul că aceste grăsimi pot accelera metabolismul cu 120 de calorii pe zi și pot reduce pofta de mâncare, astfel încât să consumați cu până la 250 de calorii mai puțin pe zi. Uleiul de cocos nu trebuie consumat prin adaos, ci prin înlocuirea celorlalte grăsimi pe care le folosiți la gătitul alimentelor.

  1. Renunțați la zahăr

Zahărul este cel mai nociv ingredient al dietei omului modern, iar majoritatea oamenilor îl consumă în exces. Studiile demonstrează o asociere clară între consumul de zahăr și apariția obezității, diabetului zaharat de tip 2, bolilor cardio-vasculare și a altor numeroase patologii.

Dacă vreți să scădeți în greutate, trebuie să renunțați la consumul de zahăr. Citiți cu atenție etichetele tuturor produselor pe care le cumpărați, deoarece inclusiv așa numitele mâncăruri sănătoase pot conține cantități mari de zahăr, acesta fiind un ameliorator al gustului, motiv pentru care este adăugat în aproape toate alimentele pe care le cumpărați din magazin.

  1. Mâncați mai puțini carbohidrați simpli, rafinați

Carbohidrații rafinați se referă, pe lângă zahăr, la cerealele sărace în fibre și în nutrienți, cum sunt pâinea albă și pastele. Hidrații rafinați pot crește rapid nivelul zahărului în sânge determinând senzație de foame, apariția poftelor și consumul unei cantități mai mari de alimente câteva ore mai târziu. În plus, consumul de hidrați rafinați este legat de riscul de apariție a obezității.

Alegeți surse de carbohidrați cu eliberare lentă, cum sunt pastele și cerealele integrale și orezul brun.

Dr Lavinia Antonie

Medic specialist endocrinologie

SFATURI MEDICALE DESPRE SCADEREA IN GREUTATE (II) 

1. Optați pentru o alimentație săracă în carbohidrați

Numeroase studii au demonstrat că o astfel de alimentație vă poate ajuta să pierdeți de 2-3 ori mai

multe kilograme decât o dietă săracă în grăsimi, în timp ce vă îmbunătățiți starea de sănătate.

2. Controlați-vă porțiile sau numărați caloriile

Aceste două strategii pot fi foarte folositoare. De asemenea, țineți un jurnal alimentar în care să notați

tot ceea ce mâncați sau fotografiați-vă farfuriile. Orice metodă care vă ajută să fiți mai conștienți de

ceea ce mâncați vă poate ajuta să scădeți în greutate.

3. Păstrați la îndemână alimente sănătoase, în caz că vi se face foame

Acest obicei vă poate împiedica să mâncați ceva nesănătos, dacă vi se face foarte foame. Iată câteva

exemple de gustări ușor de preparat și de transportat, pe care sa le aveți la îndemână: fructe, o mână denuci, alune sau semințe (neprăjite), morcovi, iaurt, un baton din cereale integrale fără zahăr sau un oufiert.

4. Mâncați alimente condimentate

Alimentele condimentate (iuți), cum este piperul Cayenne, conțin capsaicină, un component care poatestimula metabolismul și vă poate reduce ușor pofta de mâncare.

5. Faceți exerciții aerobice

Exercițiile aerobice (cardio) reprezintă o metodă excelentă de a arde calorii și de a vă îmbunătăți

sănătata fizică și mentală. Acest tip de mișcare pare a fi în special eficace pentru pierderea grăsimii de peabdomen, grăsime care se acumulează în jurul organelor interne și cauzeaza sindromul metabolic.

6. Ridicați greutăți

Unele dintre efectele nedorite ale scăderii în greutate le reprezintă pierderea masei musculare și

încetinirea metabolismului. Pentru a preveni aceste lucruri este recomandat să faceți exerciții de

rezistență, cum este ridicatul de greutați. Astfel de exerciții vă pot ajuta să vă mențineți un nivel ridicatal metabolismului și pot preveni pierderea masei musculare. De cele mai multe ori, atunci când scădem în greutate, ne dorim să arătăm bine. Pentru a obține acest lucru, este extrem de important să faceți astfel de exerciții care să vă crească masa musculară.

7. Mâncați mai multe legume și fructe

Legumele și fructele au mai multe proprietăți care le fac extrem de eficace pentru scăderea în greutate.

Conțin puține calorii, dar o multitudine de fibre. De asemenea, sunt bogate în apă, se mesteca mai greu,contribuind la obținerea senzației de sațietate. Studiile arată că persoanele care consumă legume și fructe iși mențin mai ușor o greutate corporală optimă. Aceste alimente sunt foarte sănătoase și

nutritive, asftfel încât consumul lor este recomandat.

8. Luptați-vă cu dependența de alimente

Dacă aveți tot timpul pofte și nu vă puteți ține sub control tendința de a mânca, oricât ați încerca, este

foarte posibil sa fiți dependent de mâncare. În acest caz, solicitați ajutorul unui specialist. Dacă încercați să scădeți în greutate fără să rezolvați mai întâi această problemă, vă va fi aproape imposibil.

9. Mâncați mai multe proteine

Proteinele reprezintă cel mai important nutrient atunci când vorbim despre scăderea în greutate.

Adoptarea unei diete bogate în proteine a intensificat metabolismul cu 80 până la 100 de calorii pe zi, în timp ce senzația de sațietate pe care acestea o conferă ajută la reducerea consumului de calorii cu până la 440 pe zi. S-a demonstrat că un consum ridicat de proteine reduce gândurile obsesive despre mâncare și tendința de a avea gustări după masa de seară.

Adaugați proteine în dieta dumneavoastră. Este una dintre cele mai simple, mai eficiente și mai

delicioase căi de a scădea în greutate.

10. Nu beți calorii, inclusiv sucuri acidulate și sucuri de fructe

Zahărul este dăunător, dar zahărul în formă lichidă este chiar mai rău. Un studiu a legat consumul de

băuturi îndulcite de un risc crescut cu 60 % de apariție a obezității la copil. Acest lucru este valabil și în cazul sucurilor de fructe, care conțin o cantitate similară de zahăr ca o băutură carbogazoasă de tip cola.

Mâncați fructul întreg și limitați consumul de sucuri de fructe, sau chiar evitați-l.

11. Gătiți acasă

Încercați, pe cât posibil, să gătiți acasă, din ingrediente cât mai simple și cât mai naturale. Chiar dacă de multe ori găsiți și la restaurant variante bune pentru o alimentație sănătoasă, dacă veți găti acasă veți putea controla cantitatea de zahăr, sare, grăsimi, etc. pe care le puneți în mâncare și în plus veți avea niște feluri de mâncare fix pe gustul dumneavoastră. Pe lângă toate acestea, gătitul poate fi un excelent exercițiu pentru creier.

12. Nu țineți dietă!

Oamenii care țin dietă tind să ia mai mult în greutate de-a lungul vieții. Când spunem dietă, ne referim ladietele stricte, de exemplu de tipul celor disociate sau celor foarte restrictive. Acestea nu vor putea fi ținute niciodată pe termen lung, o data pentru că ne plictisim, dar mai ales pentru că sunt de cele mai multe ori nesănătoase. Învățați să mâncați sănătos pe termen lung.

Ținta dumneavoastră trebuie să fie să deveniți o persoană sănătoasă, în formă și mai fericită. Prioritatea trebuie să fie să vă hraniți organismul, să îi oferiți hrană de calitate, nu să îl înfometați.

Dr Lavinia Antonie

Medic specialist endocrinologie